Wednesday 25 February 2015

POS LAJU VS G-DEX



INI adalah pengalaman saya menghantar barangan anak dara saya ke kolejnya.

Sebelum raya cina, saya telah pergi ke Pejabat Pos, tetapi ramainya orangramai (70 orang) menunggu giliran, maka saya terpaksa tangguhkan, lagipun pejabat pos berkata tiada penghantaran pada minggu tersebut disebabkan perayaan. Esoknya saya cuba bertanya kaunter bergerak G-Dex dalam van yang berada ditepi longkang jalan, tetapi saya terkejut juga sebab mereka (G-Dex) hanya menghantar dokumen saja. Barangan yang saya hendak hantar ialah pemasak kuih jepun yang menggunakan elektrik, makanan cokelat kit-kat kegemaran anak dara.

Dipendekkan cerita, kelmarin saya pergi lagi ke Pejabat Pos yang sama. Saya datang agak awal dan selepas menunggu giliran (14 orang), saya diberikan kotak pra-bayar poslaju (RM30) untuk dimasukkan barangan yang dikirimkan. Itu saja pengalaman saya. ;)

8 comments:

  1. Ngeh...ngeh..ngeh... lu pikir lah sendiri

    ReplyDelete
  2. Pernah jugak hantar cakar ayam 3 bungkus ke Johor....alahai murah sangat costnya.....Ni htr mana? Oversea yer TL?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murahla blom GST kann., Ni hntr sempadan siam jeeer ;p

      Delete
  3. kotak tu boleh muat barang utk berat 10kg RM30...kalau Wak bungkus sendiri then pegi timbang agak2 harga lebih murah org lagi mahal..

    ReplyDelete
  4. kdang2 tu geram juga sbb nk hantar brg nipis pun kena guna pos rm 6 tu..

    ReplyDelete
  5. Pernah post novel je.. bungkus sendiri, tak sampai Rm10 rasenye..

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat